Een weekje verder..

12 september 2018 - Dar es Salaam, Tanzania

Inmiddels al anderhalve week in Dar es Salaam en elke dag een nieuw avontuur! Wat ik ten eerste al heel speciaal vind is dat de Masai hier in klederdracht over straat lopen. Die onderscheiden zich echt van het straatbeeld.
Vrijdag hadden we een vrijmibo op kantoor omdat één van de Nederlandse vrijwilligers vertrok naar huis. In no time waren de drankjes erdoorheen (ik had er echt maar twee!) En werd er flink gedanst op Tanzaniaanse en Nederlandse hits. Een hele leuke vrijmibo dus! Daar is Rijswijk op vrijdag helemaal niks bij! Een paar besloten het feest bij een lokale loungebar voort te zetten ik besloot eerst te douchen...(van dansen in 30+ graden ga je zweten) om vervolgens met drie anderen uiteten te gaan. Terug hadden we een geniale bajaj rit (tuktuk). Per dag regent het hier ongeveer 1 a 2 uur en aangezien het nut van bestrating en riolering niet wordt ingezien loopt de straat dus onder. We zijn met bajaj dus hobbelend door een rivier gereden en om de chaos compleet te maken ging chauffeur zijn telefoon af waardoor hij ons met één hand aan het stuur door de chaos manoeuvreerde. Ik heb er veel lol om gehad en gelukkig arriveerden we met droge voeten bij het hotel. Zaterdag zijn we in een aftands schommelbootje gestapt om naar Mbudya te gaan..tropische taferelen daar:) zie foto's. Zondagochtend een fietstocht door de echte wijken van Dar..weer wat anders dan de ngo buurt waar we verblijven. 5 uur af en aan op de mountainbike met bijzondere tussenstops. Chapati en thee bij een dame gekregen, koffie met lekkers in een soort slopje waar je niet dood gevonden wil worden en medicinale plantenles in de achterbuurt. Kortom een flink avontuur! Maandag begonnen aan Kiswahili lessen. Heel erg leuk niet te moeilijk maar wel intensief!
Tot zover..kwaheri!

1. Jacqueline Klinkenberg:
    12 september 2018
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin.😙
  2. Eline:
    leuheuk! keep m coming! maar 2 drankjes haha
  3. Astrid:
    13 september 2018
    Volgens mij heb je het prima naar je zin!😍❤️
  4. Lieke:
    13 september 2018
    Leuk om te lezen Tesje! Keep the vrimibo’s coming:)
  5. Nicolèn:
    15 september 2018
    Leuk om te lezen, wanneer start je werk daar?
  6. Marieke (zus van As):
    18 september 2018
    Hé Tes! Leuk om je reisverslagen te lezen en je zo een beetje te volgen! :) Heel veel succes en plezier de komende tijd!
  7. Eva:
    18 september 2018
    Wat super om je verhaal te lezen, heel veel plezier!
  8. Wim:
    21 september 2018
    Ha Tesse, het avontuur is echt begonnen! Leuk om te lezen en ik zie dat je ook al aan het genieten bent!