De eerste dagen..

4 september 2018 - Dar es Salaam, Tanzania

Hi allen,
Ik dacht voordat ik alle hoogtepunten vergeet schrijf ik ze vast op. Want na twee dagen in een oost Afrikaans land kan je al boeken vol schrijven..:)
De reis via Zürich en Nairobi ging super..ik had het bovendien uitstekend naar m'n zin toen ik zag hoe onlogisch de balie voor de papieren opgesteld waren...en het schouwspel werd alleen maar beter want uiteraard konden we niet zomaar het land in. De papieren zouden niet kloppen..of we even $600 konden neerleggen..ehm nee. De meneer die ons hielp belde vervolgens onze lokale support dame..om vervolgens heen en weer door de hal te lopen. Zwaaiend met m'n paspoort wel te verstaan. Zowaar na wat belletjes konden we er voor $50 dollar ook wel in maar deze week moest dan wel het e.e.a. geregeld worden...oke meneer..dus bij de ene balie vingerafdrukken geven..bij de andere balie betalen en het paspoort achterlaten en vervolgens achter de lijn braaf wachten tot je naam wordt geroepen. Dan kan je met paspoort zo naar buiten. Kortom een heerlijke start.
Het hotel waar we arriveerden had 1 persoon minder verwacht dus heb m'n kamertje gedeeld de eerste nacht. Verder een prima hotel/lodge met airco(!!).
Heerlijk geslapen om vervolgens op maandag naar het hoofdkantoor in Dar te gaan. We werden opgepikt door een chauffeur echter kwam er 1 teveel. Maar vooruit. Tijdens de eerste twee dagen hebben we training gehad met voornamelijk praktische info. Op dag 1 na de training naar slipway gelopen..echt een plek voor witjes maar vooruit..heerlijk van de zonsondergang kunnen genieten..het leek wel vakantie. Op dag twee bij een lokaal tentje geluncht, waar mij de banaan werd aangeraden en het was inderdaad lekker. Al smaakte het meer naar aardappel dan banaan. Tot mijn grote blijdschap kreeg ik te horen dat we 's avonds bij de Ethiopiër gingen eten! Wat echt een kers op de taart was! Aangezien ik niet meer verwachting had dan rijst met groenten.
Al met al vind ik Dar wel fijn, al zitten we wel in het gedeelte waar meer westerlingen komen wat maakt dat men hier niet van je opkijkt en direct komt bedelen. Je kan dus prima over straat alleen 's avonds is het beter een taxi te pakken dan te gaan lopen.
Tot nu toe dus prima naar m'n zin al verlang ik er wel naar om te settelen in Mtwara.
Tot zover:)

1. Eline:
    4 september 2018
    wat een heerlijke start! kan niet wachten to je verslag over de komende 2 dagen!
  2. Astrid:
    Wat een start! Leuk om je zo te volgen Tess. Liefs uit Bali 😘❤️
  3. Werner van der Wolf:
    Nzuri!
  4. Beste_collega_ever:
    Wat gaaf!! Klinkt als een goede start 😉
  5. Liza:
    5 september 2018
    Wat een engelen geduld moet jij ondertussen hebben Tes!;)

Leuk om te lezen, hopelijk snel meer!
  6. Jos & Marianna:
    5 september 2018
    Super leuk om te lezen Tessa, het blijkt dan ook echt dat je met geduld erg ver kunt komen! Heel veel plezier en succes! Liefs van ons
  7. Jacqueline Klinkenberg:
    5 september 2018
    Leuk om te lezen,nog fijner om je lief gezien en gesproken te hebben.😙
  8. Ineke gielen:
    Hoi tes ..
    Ga genieten en ga al je verhalen volgen😘
  9. Jet:
    5 september 2018
    TIA😉 leuk om te lezen! settel-se! Xxx
  10. Hanneke:
    5 september 2018
    Supergaaf om te lezen Tess, ben benieuwd wat er allemaal nog volgt. Succes daar. 👍🏻😘
  11. Nicoline:
    5 september 2018
    Haha, mooie avonturen meteen bij binnenkomst! Klinkt goed allemaal, dus veel plezier! xxx
  12. Connie:
    12 september 2018
    He Tesse
    Mooi om te lezen wat je de eerste dagen hebt meegemaakt,
    we gaan je volgen; nogmaals veel succes daar!